03.01. - Bóg Trójjedyny

"Jest więc trzech świadków w Niebie: Ojciec, Słowo i Duch Święty: ci trzej stanowią jedno..." (1 J 5,7).

1. Przesławne i cudowne są prawdy, które wiara podaje nam w odniesieniu do wewnętrznego życia Boga: jeden w istocie, potrójny w Osobach. Ojca Niebieskiego kontempluje się na wieki w Jego doskonałym obrazie: Słowo, które On nieustannie stwarza; Słowo "porusza się", pobudzone miłością do piękna Ojca; z ekstazy wzajemnej miłości Ojca do Słowa i Słowa do Ojca powstaje wielki ogień miłości, którym jest Duch Święty. W trzech Osobach Bóg prowadzi życie wewnętrzne doskonałe, nieskończone, wieczne: On jest źródłem, początkiem, wzorem życia wewnętrznego dla każdej duszy.

2. Zostaliśmy stworzeni na obraz i podobieństwo Boga i obdarzeni potrójną władzą: intelektem, wolą, uczuciem.

Jako ukochane dzieci naśladujemy Trójcę Świętą: prowadzimy życie wewnętrzne wzorowane na Trójcy Świętej.

Należy myśleć tak, jak myśli Bóg. Słowo Boga jest prawdziwym światłem, mądrością Ojca, Ono, stając się człowiekiem, przekazuje ludziom prawdy mające moc zbawczą, nieomylne tajemnice, jedyną konieczną wiedzę. Uświęcamy umysł, zgłębiając prawdy i wierząc w nie wiarą żywą.

Naszą wolę poddajemy woli Ojca Niebieskiego, tak jak Jezus, który mówił: "Zawsze czynię to, co się Jemu podoba" (J 8,29).

Niech całe nasze serce należy do Boga! I tak się stanie tylko wtedy, gdy będziemy Go kochać z całych sił, bardziej niż cokolwiek innego.

3. Panie, stworzyłeś mnie na swoje podobieństwo. Jeśli jest we mnie odbicie Trzech Osób Bożych, chcę naśladować Twoje życie wewnętrzne. Uświęć, Ojcze, moją wolę i spraw, aby była uległa na Twoje pragnienia. Duchu Święty, napełnij sobą mój umysł. Wlej, Duchu Święty, w moje serce prawdziwą i nadprzyrodzoną Miłość. Wiem, że Wy, Trójco Święta, mieszkacie w duszy sprawiedliwej i w niej kontynuujecie swoje ziemskie dzieła: Ojciec, stwarzając Syna, i Oni razem, dając pochodzenie Duchowi Świętemu.

Rachunek sumienia. - Czy moje myśli zgodne są z Ewangelią? Czy moja wola zjednoczona jest z Bogiem? Czego szuka i co kocha moje serce?

Postanowienie. - Aby naśladować Trójcę Świętą, chcę przeżyć dzisiejszy dzień w wielkiej miłości.

Modlitwa. - Najświętszej i najdostojniejszej Trójcy Świętej cześć, uwielbienie, dziękczynienie,k miłość; teraz i zawsze, i na wieki wieków.
Chwała Ojcu Niebieskiemu, jak byłą, teraz i zawsze.
Chwała Synowi Bożemu, jak była, teraz i zawsze.
Chwała Duchowi Świętemu, jak była teraz i zawsze.
Wierzę, uwielbiam, kocham; abym mógł kiedyś kontemplować Was w wiecznej wizji, posiadać w całej pełni i kochać w wiecznej radości.

za: J. Alberione, Krótkie medytacja na każdy dzień roku, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2014.

Komentarze