13 lutego - Niebo: miłość Boża

„Ujrzałem nowe niebo i nową ziemię, bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły. Również morza już nie ma. I zobaczyłem, że z nieba od Boga zstępuje Miasto Święte, nowe Jeruzalem, gotowe jak oblubienica, która wystroiła się dla swojego męża. Usłyszałem też potężny głos rozlegający się od tronu: «Oto mieszkanie Boga z ludźmi. On zamieszka z nimi i będą Jego ludem, a On będzie Bogiem z nimi»" (Ap 21,1-3).

1. Pełen miłości pokój duszy w Bogu, najwyższym Dobru, wywoła bardzo miłą ekstazę oraz | niewymowną jedność z Bogiem. Błogosławieni w ekstazie (umysł i uczucie) będą tak bardzo uniesieni i pociągnięci przez Boga, że wyłączając to wszystko, co jest myślą, troską, miłością własną, są jakby umarli dla siebie samych; żyją tylko Bogiem, w Bogu i dla Boga: „Vivit vero in me Christus” (Ga 2, 20). Dobro Boga jest tak ogromne, a błogosławieni w tak mocny sposób trwają przy Bogu, że niektórzy pisarze porównują ten stan do tego, jak zachowuje się głodne dziecko, które przylega do matczynych piersi i ssie pokarm, nie zwracając uwagi na nic innego; albo do świętej Oblubienicy, która wpada w ramiona niebieskiego Oblubieńca. Jest to jedność będąca wynikiem wzniosłej i miłej kontemplacji istoty Boga; jest ścisłym i nieustannym naśladowaniem życia Bożego; jest doskonałym utożsamieniem się z wolą Bożą: jest to pewien sposób przemienienia w Boga; tak bardzo rozpalają się w Jego miłości, iż wydaje się, że zupełnie się roztapiają, aby zanurzyć się w nieskończonej otchłani Boskości, chociaż na zawsze pozostają bytami różniącymi się od Boga.

2. Do tego posiadania i miłości Boga dochodzi się przez posłuszeństwo woli Bożej. Kto na ziemi żyje w jedności z Bogiem, zachowuje Jego przykazania, zasługuje na posiadanie Boga, nieskończonej Dobroci. On zaspokoi wszystkie pragnienia, ponieważ jest Dobrem, które jest w stanie odpowiedzieć na każde ludzkie pragnienie. Wola Boża będzie łatwa do kochania, doskonała, radosna; światło, dobroć, tajemnica wiecznego szczęścia.
Zatem: należy przyjąć przykazania Boga, dobrego Ojca: On, dając je nam, szukał naszego dobra. Następnie: zaakceptować wolę Bożą,która objawia się w tym, co Bóg dopuszcza i przeznacza w odniesieniu do nas; On zawsze ma na uwadze nasze wieczne szczęście. Często powtarzać: Niech mi się stanie według Twojej woli, tak w Niebie, jak i na ziemi.

3. Panie, proszę Cię o łaskę, o największą z możliwych łask: chcę Cię kochać, chcę, aby ta miłość była wielka, chcę kochać Cię przez całe życie. Największą cnotą jest miłość (1 Kor 13, 13); jest cnotą która trwa na wieki. Duchu Święty, który jesteś Ogniem Ojca i Syna, o to Cię proszę: rozpal we mnie tę miłość.

Rachunek sumienia. - Czy moja miłość jest prawdziwa? Działająca? Czy zachowuję Boże przykazania? Czy pełnienie woli Bożej napełnia mnie pokojem?

Postanowienie. - Wiele razy w ciągu dnia odmówię akt miłości. Mogę kochać i jest to wielka łaska, największy dar, o który zawsze będę prosił Boga; jestem pewien, że On jej udziela każdemu, kto o mą prosi.

Modlitwa. - Panie, całym sercem i ponad wszystko kocham Ciebie, nieskończone Dobro, moje wieczne szczęście. Kocham mojego bliźniego ja c siebie samego; przebaczam tym, którzy wyrządzili mi krzywdę; udzie mi łaski zbawienia jakiejś duszy. Przede wszystkim spraw, abym kochał Cię coraz bardziej.

za: J. Alberione, Krótkie medytacje na każdy dzień roku, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2014

Komentarze