Modlitwa dziękczynna po Komunii św.

Akt uwielbienia
Uwielbiam Cię, obecne w moim sercu Słowo Wcielone, zrodzone z Maryi, Jednorodzony Synu Ojca i Jego Chwało. Dziękuję Ci, jedyny Mistrzu Prawdo, że raczyłeś przyjść do mnie, człowieka nieudolnego i grzesznego. Razem z Maryją ofiaruję Cię Ojcu. Przez Ciebie, z Tobą i w Tobie niech się wznosi do tronu Ojca wieczna chwała, dziękczynienie i prośba o pokój dla ludzi. Oświeć mój umysł i spraw, abym stał się uległym uczniem Kościoła, bym żył wiarą; udziel mi łaski zrozumienia Pisma Świętego; uczyń mnie swym gorliwym apostołem; spraw, aby światło Twej Ewangelii zajaśniało aż na krańcach świata.

Akt postanowienia
Jezu, ty jesteś Drogą, którą mam kroczyć, doskonałym wzorem, który mam naśladować tak, abym mógł stanąć na sądzie podobny do Ciebie. Boski wzorze pokory i posłuszeństwa, upodobnij mnie do siebie. Doskonały przykładzie umartwienia i czystości, upodobnij mnie do siebie. Jezu ubogi i cierpliwy, upodobnij mnie do siebie. Jezu, wzorze miłości i płomiennej gorliwości, upodobnij mnie do siebie.

Akt prośby
Kocham Cię, Jezu, moje życie, radości ma i źródło wszelkiego dobra. Przede wszystkim proszę Cię o łaskę miłowania coraz bardziej Ciebie i ludzi odkupionych Krwią Twoją. Ty jesteś krzewem winorośli, a ja jego gałązką. Chcę być zawsze z Tobą złączony, by przynosić wiele owoców. Ty jesteś źródłem, wylewaj na mnie coraz obficiej swoje łaski dla mego uświęcenia. Ty jesteś moją Głową, a ja cząstką Twego Ciała, udziel mi swego Ducha Świętego z Jego darami. Przyjdź Królestwo Twoje przez Maryję. Pociesz i zbaw drobie mi osoby. Wybaw cierpiących w czyśćcu. Pomnażaj i uświęcaj powołanych do apostolstwa.

w: Ks. Cyprian Kostrzewa SSP, Błogosławiony Jakuba Alberione, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2016.

Komentarze