Modlitwa o dobrą śmierć

Panie, mój Stwórco i Zbawicielu, przyjmuje w duchu uwielbienia rodzaj śmierci, jakikolwiek zechcesz mi zesłać. Chcę umrzeć jako wierne dziecko Kościoła i przejść do wieczności z żywymi uczuciami wiary, nadziei, miłości i żalu za moje grzechy. Pragnę wtedy przynajmniej w duchu odnowić przyrzeczenia na chrzcie świętym uczynione.

Ofiaruję Ci, Panie, wszystkie okoliczności, nawet najboleśniejsze, jakie towarzyszyć będą mojemu przejściu do wieczności, w duchu wynagrodzenia za moje grzechy i dla większej zasługi na niebo. Wzywam wielkich patronów dobrej śmierci: Jezusa Ukrzyżowanego, z którym chcę wymówić słowa: "Ojcze, w Twoje ręce oddaję duszę moją'; Matkę Bożą, aby modliła się "za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej"; Świętego Józefa, by wyjednał mi przez świątobliwe życie możliwość wysłużenia śmierci podobnej do Jego. Jezu konający, Maryjo Bolesna, Święty Józefie, proszę Was o następujące łaski:

- dobre życie w posłuszeństwie wiary, wierność przykazaniom i wszystkim obowiązkom mojego stanu, co mi zapewni świętą śmierć i wieczność szczęśliwą;
- gdy będę w ciężkiej chorobie, o łaskę spowiedzi, sakramentu chorych, wiatyku i odpustu zupełnego;
- wierność mojemu powołaniu zgodnie z otrzymanymi darami, abym przyniósł Bogu jak największą chwałę, a dla siebie zasłużył na szczęśliwą wieczność;
- zrozumienie konieczności modlitwy o zbawienie wszystkich, a w szczególności o ich częste przystępowanie do sakramentów świętych, spowiedzi i Eucharystii w duchu liturgii.

Jezu Mistrzu, wierzę w Ciebie. Jezu Mistrzu, ufam Tobie. Jezu Mistrzu, kocham Cię. Jezu Mistrzu, bądź mi miłosierny. Jezu, Maryjo i Józefie święty, Wam oddaję serce i duszę moją. Jezu, Maryjo i Józefie święty, bądźcie przy mnie podczas mojej agonii. Jezu, Maryjo i Józefie święty, niech umrę w pokoju w Waszej obecności.

w: Ks. Cyprian Kostrzewa SSP, Błogosławiony Jakuba Alberione, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2016.

Komentarze