12 września - Imienia NMP

"Tyś wywyższeniem Jeruzalem, tyś wielka duma Izraela, ty jesteś wielką chlubą naszego narodu" (Jdt 15, 10).

1. Święty Joachim i św. Anna nadali swojej wybranej przez Boga córce imię Maryja. Oczywiście stało się tak zgodnie z Bożym planem. Imię to wyraża godność, świętość, misję, jaką Maryja ma do spełnienia wobec ludzkości.

Zostało napisane: "Cały świat oddaje pokłon imieniu Maryi: kłania się Niebo, by oddać cześć, ze strachu kłania się piekło. Imię to dodaje siły zmęczonym, uzdrawia słabych, oświeca ślepych, porusza zatwardziałe serca, umacnia konających". Jest miodem dla ust, harmonią dla uszu i radością dla serca".

2. Ofiarowanie Najświętszej Maryi w świątyni Kościół celebruje w dniu 21 listopada. W lewej nawie rzymskiej Bazyliki św. Piotra znajduje się ołtarz dedykowany Ofiarowaniu Maryi. Zachwycająca mozaika ukazuje mała dziewczynkę wchodzącą po schodach prowadzących do świątyni. Wielka miłość bije niewyobrażalnym blaskiem z jej przepięknej Twarzy; Kapłan z radością wychodzi na spotkanie; towarzyszą Jej Joachim i Anna, którzy prowadzą do Kapłana. Postaci są żywe, niemal mówiące. Wyrażenie wiary i sztuki.

W świątyni Maryja wyprzedziła Aniołów w miłości i świętości. Porzucenie świata, aby całe życie poświęcić służbie Bogu, to łaska i szczęście oświeconych i wspaniałomyślnych dusz.

3. Święty Anzelm pisze: "Ta niebiańska Dziewczynka była najdelikatniejsza, kochała święte nauki, wytrwale przyjmowała najpełniejsze nauczanie... Miała zwyczaj mówić mało, gorliwie słuchać i wypełniać polecenia; traktować wszystkich z wielką dobrocią; każdy podziwiał łaskę, jaka malowała się na Jej twarzy".

Rachunek sumienia. - Czy moje dzieciństwo, odkąd zacząłem używać rozumu, było niewinne? Gorliwie przykładałem się do nauki i katechezy? Chodziłem do Kościoła i przyjmowałem Sakramenty? Ukwieciłem moje życie dobrymi uczynkami?

Postanowienie. - Chcę naprawić: robiąc to, czego wcześniej nie zrobiłem; troszcząc się o pobożne życie i wychowanie dzieci.

Modlitwa. - Matko Najświętsza, Twoje opiece polecamy niewinnych, aby zachowali swoje serca w czystości. Spraw, aby na świecie było wielu pobożnych i troskliwych rodziców oraz wychowawców. Wszystkich strzeż, broń i zachowaj w świętej bojaźni Boga.

za: J. Alberione, Krótkie medytacje na każdy dzień roku, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2014.