15 sierpnia - Wniebowzięcie NMP

"Kimże ona jest: wschodzi jak zorza, piękna jak księżyc, jaśniejsza jak słońce, groźna jak zastępy w szyku?" (Pnp 6, 10).

1. Epistoła z dzisiejszej Mszy św. opowiada o zasługach, przywilejach i zadaniach Najświętszej Dziewicy.

"Wśród nich wszystkich szukam miejsca odpoczynku, w czyim dziedzictwie mogłabym zamieszkać. Wtedy nakazał mi Stwórca wszystkiego, Ten, który mnie stworzył, wyznaczył mi mieszkanie. I rzekł: "W Jakubie rozbij swój namiot, w Izraelu będzie twoje dziedzictwo". Zapuściłam korzenie w szanowanym narodzie, w posiadłości Pana jest moje dziedzictwo. Wyrosłam jak cedr na Libanie, jak cyprys w górach Hermonu. Wyrosłam jak palma w Engaddi, jak plantacja róż w Jerychu, jak dorodna oliwka na równinie, wyrosłam jak drzewo platanu. Jak cynamon i balsam pachnący, jak mirra wyborna wydałam woń przyjemną (por. Syr 24, 11-13. 15-20)".

Wierzymy, że Najświętsza Dziewica umarła z czystej miłości do Boga, aby móc być we wszystkim podobną do Jezusa. Wierzymy, że Jej ciało nie doznało zniszczenia w grobie, ale wszechmocą Boga została przywrócona do życia. Wierzymy, że w Niebie ma Ona tron, który wznosi się ponad wszystkie inne stworzenia. Wierzymy, że tam w górze zasada Królowa, po prawej stronie swojego Syna. Wierzymy, że Jej serce jest najbardziej podobne do Serca Jezusa. Wierzymy w Jej matczyną dobroć.

2. Chwała Maryi w Niebie odpowiada Jej najwyższej świętości na ziemi. Ewangelia przypomina, w jaki sposób Najświętsza Dziewica gromadziła zasługi największej kontemplacji oraz zasługi najpotężniejszego apostolstwa.

"W owym czasie Jezus przyszedł do jakiejś wioski. Tam przyjęła Go do swego domu pewna kobieta, imieniem Marta. Miała ona siostrę o imieniu Maria. Ta usiadła u stóp Pana i wsłuchiwała się w Jego słowo. Marta natomiast była pochłonięta licznymi posługami. Zatrzymała się więc i powiedziała: "Panie, nic Cię to nie obchodzi, że moja siostra zostawiła mnie samą przy usługiwaniu? Powiedz jej, żeby mi pomogła". Pan jej odpowiedział: "Marto, Marto, martwisz się i niepokoisz o wiele, a jedno jest potrzebne. Maria wybrała dobrą część, która nie będzie jej odebrana".

Jesteś dzieckiem Maryi. Jeśli Ją poprosisz, zawsze będzie ci towarzyszył Jej Syn. Jeśli będziesz Ją naśladował, również ty dojdziesz do śmierci świętej, do chwalebnego zmartwychwstania i szczęśliwego królestwa w Niebie.

Życie obecne istnieje dla wieczności: wieczność będzie na tyle szczęśliwa, na ile dobre jest życie. Maryja jest Matką, aby pomóc ci dobrze żyć i osiągnąć zbawienie. Spoglądaj na Najświętszą Dziewicę siedzącą na swoim tronie chwały i przyzywaj Jej pomocy rano, w południe i wieczorem. Wołaj Ją w każdej trudności doczesnej i duchowej. Bądź wierny praktykom, które wybrałeś, aby oddawać cześć Maryi.

Rachunek sumienia. - Dobrze przemyślałem, czym jest życie obecne, doczesne? Mam żywą wiarą w Raj, w "życie wieczne"? Często kontempluję Maryję w Jej chwale oraz jako Tę, która rozdziela Boże skarby?

Postanowienie. - Często będę powtarzał: "Przeto, Orędowniczko nasza, one miłosierne oczy Twoje na nas zwróć, a Jezusa, błogosławiony owoc żywota Twojego, po tym wygnaniu nam okaż".

Modlitwa. - Często będę odmawiał czwartą tajemnicę chwalebną: "Maryja umiera z czystej miłości do Boga i w wielkiej chwale zostaje wzięta do Nieba. Prośmy o życie święte i śmierć w świętej miłości Boga". Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo itd.

Piąta tajemnica chwalebna: "Maryja zostaje ukoronowana na Królową Nieba i ziemi, udziela wszelkich łask i jest nasza najukochańszą Matką. Obiecujemy być pobożnymi czcicielami Najświętszej Dziewicy i prosimy o dar wytrwałości". Ojcze nasz, Zdrowaś itd.

za: J. Alberione, Krótkie medytacje na każdy dzień roku, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2014.