25 marca - Zwiastowanie

"Anioł powiedział do Niej: 'Nie bój się, Maryjo, bo Bóg Cię obdarzył łaską. Oto poczniesz i urodzisz syna, i nadasz Mu imię Jezus'... 'Jestem służebnicą Pana; niech mi się stanie według twego słowa'" (Łk 1, 30-31. 38).

1. Święty Łukasz pisze, że kiedy nadeszła pełnia czasów: "Bóg posłał anioła Gabriela do miasta galilejskiego, zwanego Nazaret, do dziewicy zaręczonej z mężczyzną o mieniu Józef, z roku Dawida. Dziewicy było na imię Maryja. Anioł przyszedł do Niej i powiedział: "Raduj się, łaski pełna, Pan z Tobą". Ona zmieszała się na te słowa i rozważała, co znaczy to pozdrowienie. Wtedy anioł powiedział do Niej: "Nie bój się, Maryjo, bo Bóg Cie obdarzy łaską. Oto poczniesz i urodzisz syna, i nadasz Mu imię Jezus"... Maryja odpowiedziała: "Jestem służebnicą Pana; niech mi się stanie według twego słowa" (Łk 1, 26-31).

2. Tak Maryja odpowiada na swoje powołanie: wypełnić misję podjęcia się roli Matki Jezusa, towarzyszyć Mu we wszystkich tajemnicach Jego ziemskiego życia, zdeptać głowę węża piekielnego i na nowo otworzyć dla ludzi Niebo.

Bóg u początku wieczności każdemu stworzeniu wyznaczył jego własną drogę, a drogę szczególną przygotował dla Maryi; i obdarzył Ją potrzebnymi darami naturalnymi oraz łaską.

Każdy, kto pragnie Bożego błogosławieństwa oraz chce wzbogacić się o potrzebne zasługi, musi pójść za Bożym wezwaniem. Błogosławione dzieci, które wypełniają pragnienia Ojca Niebieskiego.

3. Gdy tylko Maryja nabrała przekonania, ze za pośrednictwem Anioła rozmawia z Bogiem, natychmiast była gotowa do działania, jak służebnica we wszystkim wierna swemu Panu. Chciała we wszystkim przez całe życie i z pełnym oddaniem pełnić tylko i wyłącznie wolę Boga.

Rachunek sumienia. - Czy Bóg widzi mnie zawsze gotowego na wypełnianie Jego woli? Nawet jeśli jej nie rozumiem i wiele mnie to kosztuje? Szukam mojej woli czy woli Bożej?

Postanowienie. - Będę posłusznym dzieckiem w rękach Boga.

Modlitwa. - Duchu Święty, za wstawiennictwem Najświętszej Maryi Panny udziel nam swoim Bożych darów, abyśmy zawsze i we wszystkim gotowi byli pełnić wolę Bożą i w ten sposób zasłużyli na nagrodę przygotowaną dla wiernego sługi.

za: J. Alberione, Krótkie medytacje na każdy dzień roku, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2014.