5 sierpnia - Eucharystia - II

„Jeśli Bóg jest przy nas, to któż przeciwko nam? On własnego Syna nie oszczędził, ale wydał Go za nas wszystkich, dlaczego więc nie miałby nam ofiarować wszystkiego wraz z Nim? (Rz 8,31-32).

1. Rzeczywista obecność Jezusa w Eucharystii dowodzi Jego wszechmocy, mądrości i dobroci.
Wszechmoc Boga jaśnieje pełnym blaskiem w konsekracji, kiedy cała materia chleba | przemienia się w materię Ciała Jezusa Chrystusa, a cała materia wina w materię Krwi Jezusa Chrystusa.
W ten sposób Jezus Chrystus staje się obecny w każdej konsekrowanej hostii, co więcej, w każdej jej najmniejszej cząstce.
Nie tylko w jednym kościele, ale w każdym kościele i w każdym miejscu, w którym celebrowana jest Msza św.
I nie tylko jeden raz, na przykład raz w roku; czy raz w życiu Kapłana; ale każdego dnia, w każdej Mszy św., nawet jak Ksiądz celebruje ją po raz drugi tego samego dnia. I może się to dokonać nie tylko przez jednego Kapłana, na przykład Papieża, ale może się to dokonać przez każdego Kapłana, także tego najmniejszego.
Cudowna sprawa! Widzimy chleb, czujemy jego smak, potrafimy nazwać kolor, zważyć; a nie ma w nim nic z istoty chleba.
Jezus Chrystus objawia się jako prawdziwy władca natury. Eucharystia jest wielkim zbiorem cudów wszechmocy Bożej, stwierdza Sobór Trydencki.

2, W Eucharystii pełnym blaskiem jaśnieje również Boża mądrość; „Mądrość zbudowała sobie dom... zmieszała wino i zastawiła stół” (Prz 9, 1-2). Nie tylko we Wcieleniu, ale także w przedłużeniu Wcielenia celem działania Jezusa jest oddanie chwały Bogu oraz danie ludziom pokoju. W Eucharystii Bóg jest uwielbiony w sposób najwyższy. Na niezliczonych ołtarzach, dzień i noc, Jezus Chrystus wielbi, adoruje, dziękuje Ojcu i nie przestaje składać Mu swojej ofiary, dokonanej już na Kalwarii. I dalej: jest wielka liczba Kapłanów, zakonników, wiernych, którzy jednoczą się z Jezusem w tej „ofierze uwielbienia”. „Uwielbiajcie razem ze mną Pana, wspólnie wywyższajmy Jego imię” (Ps 34, 3).
Zbawienie dusz się rozszerza, ponieważ Jezus Chrystus przyciąga do siebie dobrze usposobione serca; przekazuje ludziom swoje życie; karmi, daje wzrost: „Kto spożywa Moje ciało i pije Moją krew, ten trwa we Mnie, a Ja w nim”, ten przyniesie wielki owoc.

3. Jezu, w Eucharystii pokazujesz przede wszystkim swoją dobroć. W niej pokazujesz bogactwo Twoich darów. „Tak bardzo Bóg umiłował świat, że dał swojego jednorodzonego Syna, aby każdy, kto w Niego wierzy, miał życie wieczne” (J 3, 16); ale tutaj każdemu z nas daje Go w sposób szczególny; i w sposób tak ścisły, jak pokarm, który jednoczy się z ciałem. Wraz z Synem Bożym do naszej duszy wchodzą Ojciec i szczególnie Duch Święty. Po przyjęciu Komunii św. mieszka więc w nas cała niepojęta Trójca Święta.

Rachunek sumienia. - W Komunii św., w czasie Mszy św. i Nawiedzenia Najświętszego Sakramentu gorliwa dusza otrzymuje pouczenia i światło. Czy wchodzę w intymną komunikację z Jezusem Eucharystycznym?

Postanowienie. - Chcę zapewnić sobie głębokie skupienie na moment przyjęcia Komunii św., abym w moim sercu usłyszał łagodny głos Jezusa.

Modlitwa. - Udziel mi, Panie, bogactwa Twoich niebieskich darów, które są ukryte w Twoim sercu. Ufam, że mi ich nie poskąpisz: jak mógłbyś nie dać mi każdej rzeczy, skoro \ dajesz mi siebie samego? Są to skarby, które nabyłeś dla mnie w tajemnicach Twojego życia, męki i śmierci. Za Kościołem chcę powtarzać: Chwal, Syjonie, Zbawiciela, chwal hymnami wśród wesela. Wodza i Pasterza rzesz, ile zdołasz, chwal go śmiało, bo przewyższa swoją chwałą, co wyśpiewać pieśnią chcesz.

za: J. Alberione, Krótkie medytacje na każdy dzień roku, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2014.