Nowenna - Dzień 9

Akt poddania się woli Bożej
Boże mój, nie wiem, co mnie w życiu spotka. Wiem jednak, że nic mi się nie stanie, czego byś Ty nie przewidział i co nie byłoby od wieków zamierzone dla mojego większego dobra. To mi wystarcza.
Uwielbiam Twoje święte i niezbadane zamiary, powierzam się całym sercem Twojej miłości, składam Ci w ofierze całego siebie i łączę moją ofiarę z ofiarę Jezusa, mego Boskiego Zbawiciela. Proszę Cię w Jego imię i przez nieskończone Jego zasługi o cierpliwość w moich utrapieniach i o doskonałe poddanie się Twej woli, aby wszystko, cokolwiek zechcesz albo dopuścisz na mnie, przyczyniło się do Twojej większej chwały i do mojego uświęcenia. Amen.



Akt adoracji
Boże mój, wierzę, że jestem w Twojej obecności, że Ty mnie widzisz i wysłuchujesz moich modlitw. Uwielbiam Cię, bo jesteś tak wielki i święty. Składam Ci dzięki, bo Ty dałeś mi wszystko. Błagam Cię z całego serca o przebaczenie, bo Cię tyle razy obraziłem. Proszę Cię o wszystkie łaski pożyteczne dla mnie, bo jesteś pełen miłosierdzia.

Rozważanie
Pan zawsze wysłuchuje modlitw, które są dobrze odmówione. Żadna modlitwa, nawet niewielka, nie jest daremna. Albo Pan udzieli tego, o co się prosi, albo da jeszcze więcej. Dlaczego więc w praktyce tak wiele modlitw nie przynosi skutku? Odpowiada św. Augustyn: Albo dlatego, że ten, kto się modli jest grzesznikiem; niech najpierw uzyska łaskę przez dobrą spowiedź. Albo dlatego, że prosi się o rzeczy złe, niebezpieczne dla duszy: na przykład o bogactwo, o którym Pan jest przekonany, że będzie źle wykorzystane. Należy prosić o zbawienie, wiarę, przebaczenie grzechów, dobrą śmierć itd. Albo dlatego, że człowiek źle się modli.

Modlitwa
Boże w Trójcy jedyny, Ty, objawiając się w świetle płynącym z Eucharystii Błogosławionemu Jakubowi Alberionemu, założycielowi Rodziny Świętego Pawła, zechciałeś odnowić w Kościele apostolski charyzmat Apostoła Narodów. Spraw, aby do wszystkich dotarło światło Ewangelii, otwierając świat na obecność Jezusa Mistrza Drogi, Prawdy i Życia przez wstawiennictwo Maryi, Matki i Królowej Apostołów.

Wsław w swoim Kościele tego apostoła nowej ewangelizacji i powołaj ludzi otwartych na "znaki czasu", którzy doprowadzą do Ciebie całą ludzkość, naśladując jego przykład i posługując się środkami komunikacji społecznej.

Za wstawiennictwem błogosławionego Jakuba Alberionego udziel mi łaski, o którą Cię teraz proszę (wymienić prośbę).

Błogosławiony Jakubie Alberione, módl się za nami!

Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo (3 razy), Chwała Ojcu


Tajemnica powodzenia
(modlitwa ułożona przez bł. Jakuba)

Jezu Mistrzu, przyjmij nasze oddanie za pośrednictwem Maryi Królowej Apostołów i Świętego Pawła. Chcemy iść za Twoją najwyższą wolą, dojść do stopnia doskonałości i chwały niebieskiej, jaki nam przeznaczyłeś, i święcie wypełniać apostolstwo środków społecznego komunikowania.
Wiemy jednak, że jesteśmy bardzo słabi, nieświadomi, niepojętni, niewystarczalni we wszystkim: pracy duchowej, nauce, apostolstwie i ubóstwie. Ty zaś jesteś Drogą, Prawdą i Życiem, Zmartwychwstaniem, naszym jedynym i najwyższym Dobrem. Tylko w Tobie pokładamy nadzieję, który obiecałeś: "Wszystko o cokolwiek poprosicie Ojca w imię Moje, da wam". Z naszej strony obiecujemy i zobowiązujemy się szukać we wszystkim i z całego serca, w życiu i w apostolstwie, jedynie i zawsze Twojej chwały i pokoju ludzi. Mamy nadzieję, że Ty dasz nam dobrego ducha, łaskę, wiedzę i środki do czynienia dobra. Pomnóż, według Twojej najwyższej dobroci i według potrzeb naszego specjalnego powołania, wyniki naszej pracy duchowej, naszej nauki, apostolstwa i ubóstwa. Nie obawiamy się, że Ty zawiedziesz, ale lękamy się naszej niestałości i słabości. Dlatego, dobry Mistrzu, za wstawiennictwem naszej Matki Maryi obchodź się z nami miłosiernie, jak to uczyniłeś z apostołem Pawłem, abyśmy wierni w naśladowaniu Apostoła Narodów na ziemi, mogli razem z nim być w chwale niebieskiej.


w: Ks. Cyprian Kostrzewa SSP, Błogosławiony Jakuba Alberione, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2016.

Komentarze